Vanwege de voorzorgsmaatregelen met betrekking tot een beveiligingslek in Citrix kunt u mogelijk geen aanvragen doen waar DigiD voor nodig is. Lees meer in het nieuwsbericht.

Uw belastingaanslag digitaal

In februari worden de gemeentelijke, gecombineerde belastingaanslagen weer verzonden. Bijna 7000 Heerder huishoudens ontvangen de belastingaanslag nog via de post, terwijl dit ook digitaal kan.

1800 huishoudens gingen u al voor, zij ontvangen de belastingaanslag via de digitale Berichtenbox van MijnOverheid.nl. Dat scheelt een hoop papier, druk- en verzendkosten en dat zien we natuurlijk graag.

Voordelen van digitale post

De Berichtenbox van MijnOverheid.nl is een persoonlijke, beveiligde online brievenbus waarin u digitale post kunt ontvangen van bijvoorbeeld de Belastingdienst, Kadaster, RDW, SVB, UWV, maar ook uw gemeente. Het is 24/7 bereikbaar en alles staat overzichtelijk bij elkaar.

U kunt zelf aangeven van welke instanties u digitaal iets wilt ontvangen en of u een mailtje wilt ontvangen als er wat in de Berichtenbox komt. Uit enquêtes blijkt dat 33% van de gebruikers het als voordeel voor het milieu ziet, omdat er minder papieren post wordt verstuurd.

Ik kies voor digitaal

Als u nog voor 15 januari aangeeft de gemeentelijke post digitaal te willen ontvangen, dan ontvangt u de belastingaanslag 2019 al via de Berichtenbox. Na die datum ontvangt u de aanslag van 2020 voor het eerst digitaal.

Wilt u zich aanmelden voor de Berichtenbox? Ga dan naar www.mijnoverheid.nl. Daar registreert u zich met uw DigiD. Volg daarna de instructies.

Gebruikt u de Berichtenbox al, maar krijgt u geen berichten van ons? Ga dan via ‘Berichtenbox’ naar ‘Organisaties Berichtenbox’ en vink de gemeente Heerde aan. U ontvangt uw gemeentelijke aanslag dan met ingang van het volgende belastingjaar digitaal.

Als er nieuwe gemeentelijke berichten voor u zijn, ontvangt u een e-mail. Hiervoor moet u wel uw e-mailadres invoeren bij MijnOverheid.nl.

Meer informatie