Gratis of tegen gereduceerd tarief

U kunt gratis of tegen gereduceerd tarief een huwelijk laten voltrekken of een partnerschap laten registreren. Lees hieronder wat dit betekent.

Gratis

Gratis een huwelijk laten voltrekken of een partnerschap laten registreren kan op

• maandagochtend om 09.00 uur en om 09.15 uur

De voltrekking, registratie of omzetting gebeurt in een spreekkamer van het gemeentekantoor van de gemeente Heerde. U maakt dus geen gebruik van een zaal en er wordt geen toespraak gehouden door de ambtenaar.

Let op: naast het paar kunnen alleen de wettelijk vereiste 2 getuigen aanwezig zijn.

Vergeet niet tijdig te reserveren, want als het tijdstip al gereserveerd is, is het niet meer mogelijk om in die week gratis te trouwen of uw partnerschap te laten registreren.

Tegen gereduceerd tarief

Tegen gereduceerd tarief een huwelijk laten voltrekken of een partnerschap laten registreren kan op

• maandagochtend om 10.00 uur

De voltrekking, registratie of omzetting gebeurt in de trouwzaal van het Raadhuis.

Er mogen maximaal 15 personen aanwezig zijn, inclusief het bruidspaar en de getuigen. Er wordt geen toespraak gehouden door de ambtenaar.

Kosten: € 121,15.

Vergeet niet tijdig te reserveren, want als het tijdstip al gereserveerd is, is het niet meer mogelijk om in die week tegen gereduceerd tarief te trouwen of uw partnerschap te laten registreren.

Voorwaarde

In beide gevallen geldt dat tenminste 1 van de partners in de gemeente Heerde moet wonen en staat ingeschreven in de basisregistratie personen (BRP).