Vermissing of beschadiging van een reisdocument

Is uw paspoort of identiteitskaart zoekgeraakt of gestolen? Doe dan online een melding bij de gemeente.

Vermissing reisdocument doorgeven Log in met uw DigiD-gebruikersnaam en -wachtwoord.

Uw melding van vermissing wordt direct verwerkt. Uw vermiste paspoort of identiteitskaart wordt als 'ongeldig' opgenomen in de nationale en internationale registers, zodat fraude met uw document en/of uw persoonsgegevens wordt voorkomen. Wanneer u in het weekend een melding van vermissing doet, kan er dus niet 2 dagen misbruik van het betreffende reisdocument worden gemaakt.

U kunt de vermissing ook doorgeven aan de balie van het gemeentekantoor

Maak hiervoor online een afspraak.

Afspraak maken vermissing reisdocument.

Wanneer kan ik een nieuw reisdocument aanvragen?

Als u de vermissing van uw reisdocument heeft gemeld. Kijk voor informatie over het aanvragen van een nieuw reisdocument op de pagina Paspoort of Identiteitskaart.

Vindt u uw reisdocument terug nadat u aangifte heeft gedaan?

Dan bent u verplicht het document in te leveren bij de gemeente.

U kunt uw teruggevonden paspoort of identiteitskaart dus niet meer als identiteitsbewijs gebruiken omdat er in de periode van vermissing fraude mee gepleegd kan zijn. Gebruikt u het teruggevonden document daarna weer dan kunt u hier problemen mee krijgen. Bovendien is het document in de landelijke systemen vervallen en kunt u er niet meer mee reizen.

Als uw reisdocument (zwaar) beschadigd is, moet u een nieuw reisdocument aanvragen

Maak hiervoor online aan afspraak.

Afspraak maken aanvragen paspoort   Afspraak maken aanvragen identiteitskaart

U moet het beschadigde reisdocument inleveren. Kijk onder 'Paspoort' of 'Identiteitskaart' voor de zaken die u moet meenemen.

Handige link